Andrea Ganuza

Iraultza papera edo Kolonbia eta Espainiaren artean 2020tik aurrera egiten ari naizen kartel sorta. Lanaren izenak haren euskarrian oinarritzen da: Latinoamerikan kartelak seriean inprimatzeko erabiltzen den paper arin, merke eta porotsua. 

Medellinen hasi nintzen. Manifestazio eta ibilaldi politikoetan, jendetzak babestua edo gauaren babesean, lagunekin kaleak papereztatzera joaten nintzenean. 

Harrezkero, eta noizean behin, nire lan-mahaia husten dut, nire pintzel txarrenak ateratzen ditut, punk-disko erakargarrienak bilatzen ditut, eta amorruz egiten dut lan paper handi eta merkeetan: emakume ikaragarriak, aho irekiekin, pankarta suharrak dituztenak, ukabilak goian dituztenak, haragiak arropetatik gainezka egiten dienak eta begi-ninietatik ateraz haserreak borbor egiten dienak. Bortizki marrazten dut, arkatzaren punta hautsiz eta lehortu ez diren tintak nahastuz: gorputz desegokiak, erresistentzia-, disidentzia- eta matxinada-lemekin kartelak altxatzen dituztenak. Dantzan dauden marrazkiak, gorputz osoa mugituz, deabruak ateraz, bat amaitu eta beste batekin hasten naiz, pentsatu gabe. 

Urakanaren ostean, pintura lehortzen den bitartean, ura irakiten jartzen dut eltze batean, eta nire lagun kolonbiarrek erakutsi zidaten moduan ur-ahia prestatzen dut, irina urean ondo disolbatuz eta, pikorrik ez egiteko, bira asko emanez. Orduan, Iruñeko, Bartzelonako, Medellingo nire lagunei deitzen diet, eta batek garagardoak eusten dituen bitartean, besteek brotxak atera eta itsasten dituzte – azkar, ez dezaten inor harrapatu-, eta kalea garrasiz zipriztintzen dugu, hemen gaudela eta ez garela isiltzen gogorarazteko.

BIOGRAFIA

Andrea Ganuza (Iruñea, 1988) Arte Ederretan lizentziaduna da Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU). Ikasketa horiez gain, Arte Ikerketa eta Ekoizpeneko Masterra egin zuen Bartzelonako Unibertsitatean (UB).

Marrazkigintzan eta komikigintzan autobiografiaren mugak aztertzea da bere lanaren ardatza, askapenerako, konkistarako eta ikaskuntzarako tresna gisa. Horrela, bere esperientziak erabiltzen ditu pertsonak zeharkatzen dituzten ardatzak ikusarazteko: arlo soziala, politikoa eta emozionala.

Autoedizio editorialean eta fanzinean interesatuta, hainbat argitalpen egin ditu, hala nola Sucumbir (2019, Valientes Ediciones), Todo Se Derrumba (2017, autoeditatua), Barro Desafinado (2016, NauEstruch) edo Puta Mierda (2015, Morboso eta Mohoso).

Artista, Morboso eta Mohoso bezalako argitalpen-proiektu batzuen sustatzailea izan da, eta familia batzuetakoa da, hala nola PUMPK Iruñeko autoedizio-jaialdia, JAZAR sorkuntza autogestionatuko laborategia edo NENAZAS kolektibo feminista mutantea.

Bere jarduera artistikoa hainbat gune eta egoitza artistikotan ematen dituen tailerren artean ere ehuntzen da. Azken horien artean, artista Taller 7 (Medellín) lantegian izan zen. Tailerrak eman ditu Elisava Eskolako (Bartzelona) Komiki Ilustrazioko Masterraren testuinguruan, MACBAn edo CCCBn (Bartzelona).