Ikerketa eta ekoizpen artistikoko egoitza hibridoa garatzeko aukeratutako proiektuak Natalia López La Reinaren NIRE MAITASUN GUZTIA AIREAREN BIDEZ BIDALTZEN DIZUT proiektua eta pantearen Airmapping proiektua izan dira.
NIRE MAITASUN GUZTIA AIREAREN BIDEZ BIDALTZEN DIZUT
NIRE MAITASUN GUZTIA AIREAREN BIDEZ BIDALTZEN DIZUT, distantzian airearen bidez lotuta mantentzen diren lotura afektiboei buruzko hausnarketa da; elementu hori transmisiorako, komunikaziorako eta, era berean, afektuen ibilgailu metaforikoa dela ulertzea bilatzen du. Horrekin, aldarrikapen eta erreparazio sentibera izan nahi du, migrazioaren ondorioz bereizteak dakarren guztiarekin.
Proiektu honek, Uharte, Burlata eta Atarrabian bizi diren etorkinekin elkarlanean, beren afektuen garrantziaz, paisaiez, kulturez eta urrun utzi dituzten pertsonez hitz egiten duten piezak eta espazioak sortu nahi ditu. Pieza eta espazio horiek ekintza erritual batzuen emaitza izango dira. Ekintza horietan, ibaia sendatzeko izaki sinboliko gisa erabiliko da, bizitzako bideak ezagutzeko eta tristurak bertan joaten uzteko, eta airea, berriz, urruntasunera dauden izaki maitatuak hurbiltzeko ibilgailu sinboliko gisa.
Piezak, espazioak eta ekintzak ibaia eta airea antzinako kulturetako botere-elementu gisa, maitasunaren bide metaforiko eta poetiko gisa eta transmisioko elementu fisiko-kimiko gisa ikertzean oinarrituko dira.
Natalia López La Reina Kolonbiako Unibertsitate Nazionaleko artista plastikoa da. Habanako Unibertsitatean (Kuba) arte-kritikari eta ikus-entzunezko kritikari buruzko ikasketak egin zituen 2019tik 2020ra. Bideoan, argazkigintzan, instalazioan, ekintzan eta marrazketan egiten du lan, batez ere. Nadieøpina taldean hasi zuen bere ibilbidea, gaur egun bere obra denerako oinarriak eman zizkioten artista ospetsuekin batera. Hainbat egoitza artistiko egiteko hautatua izan da, besteak beste, Fundación Vajelogiako Radicantes Amazonas, Luis Camnitzer-en Arte Como Educación eta Argentinako gobernuaren Antártidako Arte Para Artistas Extranjeros. Esperientzia horretatik abiatuta, Proyecto Colombiano de Arte proiektua sortu zuen Antártidan. Proiektu horren zuzendaria da 2017tik. Bere proposamenak Bogota eta Medellin-en (Kolonbia) eta Argentina, Ekuador, Kuba, Peru, Txile, Alemania eta Estatu Batuetan erakutsi dira.
Airmapping
Airmapping-ek Besòs ibaiaren ekosistema babestu nahi du, elkarlaneko eta kulturalki informatutako ikuspegi baten bidez. Oinarrizko pentsamenduan inspiratuta, airea karbonoaren, hidrogenoaren, oxigenoaren eta nitrogenoaren osagai organikoei esker bizitza ahalbidetzen duen leku sozial gisa lantzen da, eta, gainera, espazio bat sortzen da gizakiaren eta gehien-denaren eta gizaki-denaren mugetan nabigatzeko.
Helburua dinamika kolektiboak (humanoak eta ez-humanoak) esploratzea, dokumentatzea eta birtestuinguruan kokatzea da, hala nola substantzia kimikoen fluxua, konposizioak eta deskonposizioak, leku espezifiko eta komunitarioetatik egiten diren soinu-ibilaldien bidez. Ibilaldi horiek ikerketa artistiko kolektiboa, zuzeneko emankizuna eta kulturen arteko elkarrizketak konbinatzen dituzte.
Prozesu horrek ikus-entzunezko praxiak ikuspegi kartografiko berrietan eragina duten narratibak zabaltzen ditu, eta, horretarako, gehien-gehien-gehienak giza arlokoak gonbidatzen ditu prozesu artistikora, eta Besòs ibaiaren ekologiaren ezagutza erlatiboa publiko zabalago bati komunikatzen dio, bereziki behartsuengan zentratzen den metodologia batekin, gizakirik gabekoak barne.
pantea Irango soinu eta diziplina anitzeko artista bat da, lotura ekologikoko narratibekin lan egiten duena, bai eta gizakiarekiko lotura handiagoarekin ere; ingurumenaren, landareen eta hezeguneen zale amorratua da. Performanceak, ibilaldiak, zinema, argazkilaritza eta musika biltzen ditu. Oraintsuago, pantea, soinuak eta entzumenak eskaintzen dituzten aukerak arakatuz sozialki konprometitutako praktika bat garatzen zentratu da. pantea, Studio Informal diseinu taldearen erdia da eta Khamoosh-eko kidea, Irango soinu ondarea gorde eta artxibatzen duen ikerketa artistikoko kolektiboa. Nazioartean, Erresuma Batuan, Herbehereetan, Alemanian, Belgikan, Kroazian, Turkian, Iranen eta Indian jardun eta erakutsi du.
Zeharkako Estetikak Idensitat eta Uharte Zentroak bultzatutako ikerketa- eta esperimentazio-ildoa da, artearen, bitartekaritzaren eta gizarte-espazioaren arteko bidegurutzean. Egoitzek formatu hibridoan lan egingo dute, presentzialtasuna eta birtualtasuna konbinatuz, 2023ko irailetik aurrera.