NAFARROAKO AGENTE ARTISTIKOEN MAPEOA
Jardunean dauden eta Nafarroako panoramarekin kezkatuta dauden eragile gisa, eta artistei buruzko informazio garrantzitsua bildu ondoren, Fermin Diez de Ulzurrun eta Maria Ozcoidi-Morenok SUSTRAIAK proiektuarekin, Uharte Zentroak bultzatutako Nafarroako agente artistikoen mapeoaren aurreko deialdietan garatutako mapa osatzeaz gain, eragileen arteko harreman-sareak zabalduz, “Nodo” berriak sortzen laguntzea nahi dute. “Meta-mapa” berri bat sortu nahi dute, gure erkidegoko artisten iraupen-baliabideen inbentario bat eginez eta loturen eta afektuen kartografia batekin.
SUSTRAIAK
Sustraiak-ek dagoeneko sortuta dauden indarrak batu eta ikusizko arteen eszena indartuko duten dinamika bateratzaileekin jarraitu nahi du.
Horretarako, eragileen iraupen-baliabideetan sakondu nahi dute, eta sailkatu sorkuntzarekin zerikusia dutenak, sorkuntzarekin harremanean ez daudenak eta harreman pertsonal kontzeptual zein afektiboen esparruan nahiz lan-harremanen eremuan garrantzitsutzat jotzen dituzten “hiper-harremanak”.
Aurretik egindako mapeoak ere aldarrikatzen dituzte; Geodesia, Kamal, Erraiak eta Topategia, Sustraiak-en genealogiaren zati gisa, non bere esentziak bereganatzen dituen sinbionte bat bihurtzen den, eta, aldi berean, bere burua garatzeko substratu berri batez hornitzen den.
MASLOW INFORMEA
Ikerketa honen abiapuntu gisa, artistek Uholdeak: Mahaira proiektutik sortutako MASLOW INFORMEA aurkeztu dute. Uholdeak: Mahaira Maria Ozcoidik komisariotutako eta Uharte Zentroak, La Caixa Fundazioak eta Nafarroako Kutxa Fundazioak sustatua izan zen 2019an. María Ozcoidik gonbidatuta, Fermín Díez de Ulzurrunek Nafarroako artisten biziraupen-baliabideei buruzko datu batzuk bildu zituen Nafarroako kultur ekoizpenaren errealitate ekonomikoaren inguruan hausnartzeko, alde batera utziz beraien ekoizpenarekin harremanik ez duten datuak. Artista 2010ean Madrileko OFF-LIMITS espazioan Cabello-Carcellerrek komisariotutako “PRESUPUESTO 6€: Prácticas artísticas y precariedad” erakusketarako egindako “I.P.A.” (Índice de precariedad artística) lanean ere oinarritu da.
MASLOW INFORMEAK, maila ekonomikoan edo dedikazio-denboran garatzen dituzten zailtasunak azaltzeaz gain, sorkuntza eta kudeaketa proaktiboa lehenesten duten ereduak proposatu nahi ditu, sortzaileak interes instituzionalen eta gorabehera politikoen aurretik jar daitezen. MASLOW INFORMEAK eta SUSTRAIAK-ek komunitatearekin konprometitutako sortzaileen ehuna birsortzen lagundu nahi dute, beren lana komunitatean zein hurbileko komunitateetan proiektatzeko.
SPEEDARTING
Afektuen eta harremanen sarearen mapaoa egiteaz gain, harreman-geruza berriak sortu nahi dituzte, mapaketaren azken fasean Speedarting batekin, harreman berriak leherrarazteko eta ohiko metodoen bidez oso zailak izango liratekeen edo urte asko beharko lituzketen konexioak aktibatzeko.
BIOGRAFIAK
Fermín Díez de Ulzurrun- ARTISTA VISUAL
Artista, comisario y diseñador industrial, postgrado en dirección de plantas industriales por la UPC. Fundador de Maslow Industries y coordinador de sus actividades junto con artistas como Peio Izcue, Mawatres o curadoras como María Ozcoidi entre otras.
El próximo mes de Julio presenta la exposición EL TRIOMF DE LA POR /EL TRIUNFO DEL MIEDO / BELDURRAREN GARAIPENA en el Museo de Arte Moderno de Tarragona (MAMT) junto con la publicación producida para la exposición por la Diputación de Tarragona elaborada por los colectivos MASLOW INDUSTRIES y LA TRASTERA.
Ha sido becado por el Gobierno de Navarra en 2016 para el proyecto de producción “Histéresis” y en 2017 para la publicación del libro de trayectoria “100 Después de Duchamp”, EREMUAK (junto a MawatreS) para la publicación colectiva “Dinero negro” y el CIEC, realizando diversas exposiciones entre las que cabe destacar: 33430467J / Nachträgliche Überprüfung, Retrospectiva en Apartments am Brandenburger Tor, Berlín, Alemania. “Exposición”, con Arturo / Fito Rodríguez en Habitación 5, Centro Huarte de Arte Contemporáneo,2017. “Treball / trabajo / arbeit / work”, en la Galería Sicart, Barcelona, 2015. “Arbeit macht frei” en el CACH, 2013 “Kill yr. Idols”, 2009 y “33430467-J” en la Ciudadela de Pamplona, 2003 o “Ecografías” en Tentaciones de Estampa, Madrid, 2002.
Comisario entre otros proyectos de:
“EL TEOREMA DE MASLOW Nº4.0 #Aquello que todavía (puede / merece la pena) ser salvado, EXITUS”, junto con Peio Izcue en Addaya Centre d´Art Contemporani, Palma de Mallorca 2016. “EL TEOREMA DE MASLOW Nº3.0 #DIE SACHE SELBST / La cosa real / Benetakoa” junto a Ana G. Alarcón, MawatreS y Hélène Duboc en la sala de armas de la Ciudadela, Pamplona 2016. “EL TEOREMA DE MASLOW Nº2.0 #La necesidad satisfecha no genera comportamiento alguno” con Peio Izcue en la Galería Sicart, Barcelona 2016. “La fábrica / Lantegia / The Factory”, ocupación de la fábrica Industrias Aranguren, 2015. “EL TEOREMA DE MASLOW Nº1.0 #La realidad propositiva”, comisariada por Maslow Industries para el Festival EMBARRAT, Lleida. 2015.
https://maslowexercises.blogspot.com/
Maria Ozcoidi-Moreno- CURADORA
Gestora cultural e ideadora de proyectos de arte contemporáneo. Cofundadora de la oficina de proyectos de arte contemporáneo: Pensart; entre los proyectos destacan: mapear Madrid, Is this Spain?, Intransit, Espacio Trapezio, Sobre Ruedas, Art Clinic …
Licenciada en Humanidades por la Universidad de Navarra y Máster en Mercado del Arte de la Universidad de Nebrija – Madrid. Lleva más de 15 años como trabajadora del arte en diferentes ciudades: Londres (Museo de Ciencia), Madrid (Pensart), Quito (Fundación Gescultura, Panorámica, Fundación CRISFE, UDLA, Premio Mariano Aguilera y CCM).
Ha participado y forma parte de proyectos internacionales como: Red Lablatino, Apexart y La Gran Colombia.
Desde 2019, vive en Pamplona. Trabaja en el Museo Universidad de Navarra y en proyectos vinculados al contexto navarro (Uholdeak – A la mesa 2019-2020, Maslow Industrias y Making Art Happen) Y es profesora en el Máster en Gestión Cultural y Políticas Culturales de la Universidad Andina Simón Bolívar – Quito.