Yrupé proiektua. 2018-2020, Buenos Aires, Argentina
Uharte Zentroak, Punto de Vista jaialdiarekin lankidetzan gonbidatuta, Catarina Boieirok eta Candela Sotosek «Zuñigaren artxiboa berrikusi: praktika botanikoen eta praktika zinematografikoen artean» egoitza garatuko dute martxoak 31a arte.
Guillermo López Fernández-Zúñiga (1909-2005) biologoa, argazkilaria eta zinema zientifikoaren aitzindaria izan zen Espainian. Zinearen defendatzailea zientzia eta transmisiorako tresna gisa, hezkuntza erakunde errepublikanoekin lotuta egon zen, hala nola Misio Pedagogikoekin edo Eskola Institutuarekin. Espainiako Gerra Zibilean, funtsezko argazki-dokumentazioa egin zuen. Alderdi Komunistatik gertu dagoenez, Frantziara erbesteratu zen eta, ondoren, Argentinara joan zen 1949an. Bertan, zientzia eta kultura indigena lotzen dituzten hainbat proiektutan lan egingo du. 1959an Espainiara itzuli zen, eta UNINCIn ekoizpen-zuzendari gisa lan egin zuen. 1969an, Espainiako Zinema eta Irudi Zientifikoen Elkartea (ASECIC) sortu zuen. Bere dokumentu-funtsa Espainiako Filmategian gordailututa eta artxibo publiko gisa sailkatuta dagoen arren, babes pribatuaren pean dago. Garrantzi historikoa duen arren, bere lana ez da oso ezaguna eta aztertua geratu.
Buenos Airesen erbestean zegoela Yrupé loreari buruz (Amazoniako nenufar bat) egindako film galdu bat abiapuntutzat hartuta, proiektu honek artxiboa berrikustea du helburu, ahanztura aurrez aurre jartzea, Zuñigaren obraren hurbilketa poetiko eta politiko baten bidez. Uharte Zentroko egoitzak eta Punto de Vistaren aurkezpenak film dokumental bat egiteko 2018tik garatzen ari garen ikerketa partekatzeko beste modu sortzaile batzuk bilatu nahi ditu.
Catarina Boieiro (1991, Lisboa) es productora, curadora e investigadora independiente. Su trabajo se orienta hacia la imagen documental y la creación contemporánea al margen de los circuitos hegemónicos del cine. Fue co-curadora de la exposición «Resistencia visual generalizada: libros de fotografía y movimientos de liberación en Angola, Mozambique, Guinea-Bisáu y Cabo Verde» (Institut National d’Histoire de l’Art en París y Galerias Municipais de Lisboa), con Raquel Schefer. Fue coordinadora editorial de Doc’s Kingdom – Seminário internacional de cinema documental, en 2021, y colaboró con Stenar Projects, plataforma de producción y distribución de películas de artistas, entre 2020 y 2022.
Candela Sotos (1986, Madrid). Diplomada en Master 2 Fotografía y Arte contemporáneo por la Universidad Paris VIII, fue parte del Programa de Artistas de la Universidad Torcuato di Tella de Buenos Aires. Su práctica explora las formas de memoria y discursos históricos oficiales a través de una obra con diferentes medios: prácticas botánicas, archivos e imagen en movimiento. Ha recibido becas de creación de la Comunidad de Madrid, el Fondo Nacional de las Artes (Argentina) o del Centro de Residencias artísticas de Matadero y ha presentado su trabajo en el laboratorio de arte diseño y ciencia ficción MUAC – UNAM, México, Medialab Prado, Sala de Arte Joven, Centro Cultural de la Memoria Haroldo Conti o Jardín Botánico Carlos Thays de Buenos Aires. Actualmente está en proceso de edición de su primera película, Yrupé, y co-dirige Lacalor, un taller de obra gráfica en Madrid.