Eskola Lurraldea, Nafarroako hezkuntza testuinguruetan egiten diren arte-egonaldien deialdiak, 2024-25 ikasturterako hautatutako proiektua du jada. Egitasmo honek eskolaren eta lurraldearen arteko harremana birplanteatzea du helburu, hezkuntzaren ohiko mugak gaindituz, artearen, pentsamendu garaikidearen eta komunitate parte-hartzearen bidez.
Hautatutako proiektua Iñigo Garcés artistarena da, 25 urte baino gehiagoko ibilbidea duen artista, eta eskolan bere praktika hiru ardatz nagusitan oinarritzea proposatzen du:
- Etnobotanika: tokiko landareen eta haien erabileren azterketa.
- Soinua: inguruko murmurioen, musikaren eta soinuaren esplorazio artistikoa.
- Serigrafia naturala: ehun, egur edo harria bezalako materialetan inprimatzeko teknikak, inguruko tindagai naturalak erabiliz.
Diziplina horietatik abiatuta, Garcések ikaskuntza elkarrekikoan oinarritutako ikuspegi bat proposatzen du, non artistak, ikasleak, irakasleak eta familiak elkarrekin arituko diren, ingurune landatarreko aberastasun kulturala eta naturala esploratzeko. Proiektua San Juan de Lumbier Eskolan gauzatuko da, landa-eremuko eskola bat, Cásedako eta Aibarreko eskolak barne hartzen dituen sare baten parte dena, komunitate hezitzaileen arteko loturak sendotuz.
Jarduera aurreikusien artean hauek daude: txangoak, soinu eta serigrafia tailerrak, sukaldaritzako esplorazioak eta egoitza amaitu ondoren komunitatearen eskura geratuko diren baliabideen sorrera. Horren guztiaren helburua da artea, natura eta tradizioa ikaskuntza partekatuaren eta komunitate-loturaren tresna bihurtzea. Sarean oinarritutako ezagutza eraikitzeko eta ekoizpen kulturala sustatzeko konpromisoan berresten da, ikuspegi inklusibo eta eraldatzaile batetik.